În perioada analizată Direcţia Poliţia Locală Mediaş a desfăşurat activităţi care au avut ca obiectiv principal, menţinerea şi asigurarea ordinii şi liniştii publice, combaterea fenomenului de cerşetorie şi vagabondaj, a comerţului stradal neautorizat, verificarea modului de respectare a regulilor stabilite în parcările cu plată, asigurarea unui climat de siguranţă civică pentru locuitorii municipiului şi menţinerea unui aspect civilizat al arterelor pietonale şi al pieţelor din municipiu.
Numărul de angajaţi ai Direcţiei Poliţia Locală Mediaş la sfârşitul anului 2017 a fost de 37, iar vârsta medie a personalului este de 44 ani.
Poliţiştii locali au făcut eforturi pentru executarea în condiţii optime a numărului crescând al misiunilor primite, atât în zilele lucrătoare, cât şi nelucrătoare, aceasta presupunând un efort fizic şi psihic mai mare, în concordanță cu prevederile normativelor de securitate în muncă.
Lunar angajaţii Poliţiei locale, au desfăşurat activităţi de instruire profesională pe teme care privesc legislaţia specifică, organizarea activităţii, ţinuta, comportamentul, integritatea și etica muncii etc., organizate de conducerea direcţiei, iar zilnic la intrarea în serviciu se desfășoară timp de 30 minute o şedintă operativă cu tematică privind misiunile care urmează a se desfășura pe timpul serviciului.
Toate activităţile din cadrul instituţiei se desfăşoară în conformitate cu procedurile operative întocmite la nivelul instituţiei ( 60 proceduri operative ).
Întreaga activitate a poliţiei locale se desfăşoară pentru respectarea legii în raport cu cetăţenii, în scopul prevenirii săvârşirii unor contravenţii, a soluţionării solicitărilor şi sesizărilor cetăţenilor adresate prin diverse mijloace: dispeceratul poliţiei locale, mass media, sesizări scrise, e-mail, telefonul 0269/ 841394, în termenul legal.
Pe parcursul anului 2017, au fost operate 4190 acte prin Serviciul Administrativ şi Juridic, respectiv: sesizări, identificări, notificări utilizatori auto, citaţii, comunicări sentinţe judecătoreşti, mandate de aducere, afişări, procese verbale de constatare a contravenţiei.
Au fost înregistrate şi soluţionate de către poliţiştii locali un număr de 1098 sesizări şi solicitări ale cetăţenilor, care au vizat ordinea publică, aspecte privind circulaţia rutieră, activitatea comercială a agenţilor economici persoane fizice şi juridice, disciplina în construcţii, protecţia mediului.
Au fost transmise prin intermediul siteului, 41 de comunicate privind activitatea desfăşurată de Poliţia Locală.
Prezenţa permanentă a poliţiştilor locali în mediul stradal, în toate zonele municipiului, în cadrul misiunilor de patrulare, de verificare, control, sau cu prilejul acţiunilor tematice, asigură un contact direct cu cetăţenii.
Urmare, a acţiunilor tematice, a misiunilor de patrulare şi a sesizărilor primite de la cetăţeni, poliţiştii locali au efectuat în cartierele municipiului, verificări specifice, vizând probleme de: ordine publică, protecţia mediului, circulaţie rutieră, disciplina în construcţii şi control comercial, conform competenţelor.
În urma activităţilor de verificare şi control au fost aplicate 1.791 sancţiuni contravenţionale, în valoare de 400.575 lei (1149 / 642 ).
Din totalul sancţiunilor contravenţionale aplicate, 37 au fost atacate în instanţă. Până la sfârşitul anului 2017 au fost soluţionate definitiv doar 20 dosare, din care în 12 dosare au fost menţinute măsurile aplicate, fiind respinse plângerile, 2 au fost transformate în avertisment, 6 au fost anulate, iar alte 17 dosare sunt în curs de soluţionare.
Faptele contravenţionale constatate și sancțiunile aplicate, defalcate pe acte normative, se prezintă astfel:
1. Legea. nr. 61/1991 privind ordinea şi liniştea publică: 235 de sancţiuni cu amendă în valoare de 49.950 lei şi 44 avertismente scrise;
2. Legea. nr. 12/1990 privind activităţi de comerţ ilicit: 125 de sancţiuni cu amendă în valoare de 91.900 lei şi 39 avertismente scrise;
3. Legea. nr. 24/2007 privind administrarea spaţiilor verzi: 19 sancţiuni cu amendă în valoare de 3200 lei şi 8 avertismente scrise;
4. Legea. nr. 54/2012 privind desfăşurarea activităţilor de picnic: 3 sancţiuni cu amendă în valoare de 4000 lei şi 1 avertisment scris;
5. Legea. nr. 92/2002 privind transportul public local: 5 sancţiuni cu amendă în valoare de 450 lei şi 1 avertisment scris;
6. Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap: 20 sancţiuni cu amendă în valoare de 4000 lei şi 25 avertismente scrise;
7. O.U.G. nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice: 455 de sancţiuni cu amendă în valoare de 166.935 lei şi 133 avertismente scrise;
8. H.C.L. nr. 166/209 privind gospodărirea municipiului: 170 de sancţiuni cu amendă în valoare de 53.550 lei şi 265 avertismente scrise;
9. H.C.L. nr. 103/2008 privind utilizarea şi administrarea căilor publice: 10 de sancţiuni cu amendă în valoare de 1.590 lei şi 35 avertismente scrise;
10. H.C.L. nr. 52/2009 privind creşterea animalelor: 41 sancţiuni cu amendă în valoare de 6.650 lei şi 36 avertismente scrise;
11. H.C.L. nr.292/2017 privind staţionarea în parcările din zona centrala fără tichet de parcare, pătrunderea în Piața Regele Ferdinand I fără card de acces, staţionarea pe locurile de parcare destinate riveranilor: 42 de sancţiuni cu amendă în valoare de 12.600 lei şi 48 avertismente scrise;
12. O.U.G. nr. 195/2005 privind depozitarea de gunoaie de-alungul căilor de comunicaţii rutiere: 1 sancţiune cu amendă în valoare de 3.000 lei;
13. Legea nr. 349/2006 privind prevenirea și combaterea efectelor consumului de tutun: 23 sancţiuni cu amendă în valoare de 2.750 lei şi 7 avertismente scrise.
În total în anul 2017 s-au aplicat un nr.de 1.149 de sancţiuni cu amendă în valoare de 400.575 lei şi 642 avertismente scrise.
Totodată, pe timpul îndeplinirii misiunilor s-au executat următoarele:
În anul 2017 pentru funcţionarea instituţiei au fost efectuate cheltuieli totale de 2.218.168 lei, din care 2.084.457 lei pentru cheltuieli de personal şi 134.711 pentru cheltuieli cu bunuri şi servicii.
În cadrul desfăşurării activităţilor specifice, Direcţia Poliţia Locală Mediaş a cooperat cu alte structuri, astfel:
– cu DADP în acţiunile de verificare a parcărilor cu plată şi de ridicare a câinilor fără stăpân;
– cu Direcţia Tehnică în acţiunile de asfaltare;
– cu SC Piaţa Prim Com pentru asigurarea desfăşurării în condiţii legale şi civilizate, a faptelor de comerţ în piaţă şi Târgul de Vechituri;
– cu SC ECO SAL în acţiunile de depistare a celor care deversează gunoaie în alte locuri decât cele special amenajate şi a persoanelor juridice care nu au încheiate contracte de salubritate;
– cu DAS în acţiunile privind ocuparea abuzivă a locuinţelor sociale şi a celor cu privire la persoanele cu dizabilităţi, cele fără adăpost şi copiii străzii;
– cu SC Meditur în acţiunile de prevenire a săvârşirii de fapte de natură contravenţională privind transportul public de călători;
– cu ATM Mediaş în acţiunile privind branşările neutorizate la reţeaua de apă;
– cu structurile Poliţiei Municipiului Mediaş în cadrul misiunilor comune de asigurare şi menţinere a ordinii publice, prin executarea de patrule mixte pe timpul nopţii (22,00 / 06,00);
– cu Detaşamentul de Jandarmi cu prilejul desfăşurării unor manifestări cultural – artistice şi sportive;
– preluarea prin dispeceratul Direcţiei Poliţia Locală a tuturor sesizărilor cetățenilor şi transmiterea acestora către serviciile sau direcţiile din cadrul autorităţii locale.
De asemenea, am cooperat cu Serviciul de Telecomunicaţii Speciale Sibiu, în vederea asigurării unor comunicaţii radio fiabile, de pe terminalele Motorola Tetra de care dispunem.
Pentru prevenirea faptelor antisociale în zona instituţiilor de învăţământ, am acţionat în baza Planului local de măsuri pentru creșterea siguranței publice în unitățile de învățământ medieșene, în zona Școlii Gimnaziale nr.4 și a Școlii Gimnaziale cu clasele I – VIII – Șt. Bathory, scoli care ne-au fost date în responsabilitate.
Desfăşurarea tuturor activităților operative la nivelul Compartimentului dispecerat şi baza de date au avut ca scop:
• susţinerea intervenţiilor rapide în principalele zone în care există sistem de supraveghere;
• coordonarea activității personalului propriu şi susţinerea logistică a acestuia la misiunile desfăşurate în teren (s-au urmărit imaginile transmise in timp real, surprinse de camerele de supraveghere video, de pe raza municipiului şi s-au transmis poliţiştilor locali din teren, informații cu neregulile observate în 302 situaţii);
• informarea în timp real a factorilor de decizie despre situaţia din teren şi transmiterea operativă a dispoziţiile acestora către efective;
• menţinerea permanentă a legăturii cu reprezentanţii DADP, cu responsabilităţi pe linia parcărilor cu plată, precum şi cu celelalte structuri cu sarcini pe linia asigurării ordinii şi liniştii publice.
În prezent imaginile sunt urmărite pe 6 (şase) monitoare. Din locațiile în care sunt montate camerele video se captează imaginile de la 64 camere video, (40 analogice si 24 digitale) în timp real. Timpul de stocare al tuturor sistemelor de inregistrare video, fiind limitat software la max. 30 zile calendaristice.
Activitatea de supraveghere video de la nivelul Poliţiei Locale este autorizată de către Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.
În conformitate cu prevederile legale în vigoare şi potrivit competenţelor, în această perioadă, persoanele autorizate din cadrul Poliţiei Locale:
Ne exprimăm convingerea că în condiţiile de personal insuficient, totuşi prin măsurile pe care le-am adoptat în anul 2017, am reușit să limităm fenomenul infracțional și contravențional şi am reuşit să contribuim la efortul comun al administraţiei publice locale şi al celorlalte instituţii publice, la asigurarea unei stări normale de siguranţă în spaţiul public şi privat al Municipiului Mediaş şi satul aparţinător Ighişul Nou.