Direcția Poliția Locală Mediaş își desfășoară activitatea pe raza administrativ – teritorială a municipiului Mediaş şi a satului aparţinător Ighişul Nou.
Poliţia Locală îndeplineşte în prezent atribuţii în domeniile :
OBIECTIVE PRINCIPALE
MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE
În anul 2016, Poliția Locală Mediaș a funcționat în conformitate cu structura organizatorică aprobată prin HCL Mediaș nr. 124/2015, în care sunt prevăzute un număr de 59 de posturi ( în conformitate cu normativele transmise de către Prefectura Sibiu în baza prevederilor Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale), din care:
– 55 funcții publice
– 4 posturi de personal contractual
TOTAL= 59 posturi
Pe parcursul anului 2016 Poliţia Locală Mediaş şi-a desfăşurat activitatea cu un efectiv de 37 de persoane, aceasta reprezentând 62,71 % încadrare.
Încadrarea Direcției Poliția Locală Mediaș la sfârşitul anului 2016 se prezinta astfel:
– Conducere – 1
– Compartiment resurse umane şi financiar – contabil – 2
– Serviciul ordine și liniște publică – 22
– Serviciul administrativ și juridic – 6
– Biroul circulație rutieră – 6
Personalul Direcției Poliția Locală Mediaș se caracterizează prin:
Poliţiştii locali au făcut eforturi pentru executarea în condiţii optime a numărului crescând al misiunilor primite, chiar dacă aceasta a însemnat desfășurarea de ore suplimentare, atât în zilele lucrătoare, cât și în zilele libere legale, şi deci un efort fizic şi psihic important, în concordanță cu prevederile normativelor de securitate în muncă.
Referitor la perfecționarea pregătirii personalului, pe parcursul anului 2016, au absolvit cursul de formare inițială prevăzut de Legea nr. 155/2010 – legea poliției locale, 9(nouă) polițiști locali.
Lunar angajaţii Poliţiei locale, desfăşoară activităţi de instruire profesională pe teme ce privesc legislaţia specifică, organizarea activităţii, ţinuta, comportamentul, integritatea și etica muncii etc., organizate de conducerea direcţiei, iar zilnic la intrarea în serviciu se desfășoară timp de 30 min. o ședintă operativă cu tematică privind misiunile care urmează a se desfășura pe timpul serviciului.
Toate activităţile din cadrul instituţiei se desfăşoară în conformitate cu procedurile operative întocmite la nivelul instituţiei ( 49 proceduri operative ).
RELAȚIA POLIŢIE LOCALĂ – CETĂȚEAN
Întreaga activitate a poliţiei locale se desfăşoară pentru respectarea legii în raport cu cetăţenii, în scopul prevenirii săvârşirii unor contravenţii, a soluţionării solicitărilor şi sesizărilor cetăţenilor adresate prin diverse mijloace: dispeceratul poliţiei locale, mass media, sesizări scrise, e-mail, telefonul 0269/ 841394, în termenul legal.
Pe parcursul anului 2016, au fost operate 3508 acte prin Compartimentul juridic şi evidenţă, respectiv: sesizări, identificări, notificări utilizatori auto, citaţii, comunicări sentinţe judecătoreşti, mandate de aducere, afişări, procese verbale de constatare a contravenţiei
Au fost înregistrate şi soluţionate de poliţiştii locali un număr de 1179 sesizări şi solicitări ale cetăţenilor. Majoritatea sesizărilor au vizat ordinea publică, aspecte privind circulaţia rutieră, activitatea comercială a agenţilor economici persoane fizice şi juridice, disciplina în construcţii, protecţia mediului.
Pentru informarea cetăţenilor privind activitatea poliţiei locale au fost transmise 63 comunicate şi informaţii solicitate de mass media sau postate pe site-ul poliţiei locale.
Prezenţa permanentă a poliţiştilor locali în mediul stradal, în toate zonele municipiului, în cadrul misiunilor de patrulare, de verificare, control, sau cu pilejul acţiunilor tematice, asigură un contact direct cu cetăţenii, (la nivelul de cel puţin 2/3 din populaţia Mediaşului), fapt semificativ pentru informarea reciprocă şi colaborarea polițist local-cetățean, pentru soluţionarea problemelor existente.
ACTIVITATEA DE VERIFICARE, CONTROL ŞI SANCŢIONARE A FAPTELOR CONTRVENŢIONALE
Urmare, a acţiunilor tematice, a misiunilor de patrulare şi a sesizărilor primite de la cetăţeni, poliţiştii locali din cadrul compartimentelor de specialitate, au efectuat în cartierele municipiului, 24 din 24 de ore, verificări specifice, vizând probleme de: ordine publică, protecţia mediului, siguranţă rutieră, disciplina în construcţii şi control comercial.
În urma activităţilor de verificare şi control au fost aplicate 1.786 sancţiuni contravenţionale, în valoare de 378.715 lei (1216 / 570 ).
Din totalul sancţiunilor contravenţionale aplicate, 32 au fost atacate în instanţă. Până la sfărşitul anului 2016 au fost soluţionate definitiv doar 27 dosare, din care in 8 dosare au fost menţinute măsurile aplicate, fiind respinse plangerile, 16 au fost transformate în avertisment, 3 au fost anulate, iar alte 5 dosare sunt în curs de soluţionare.
Faptele contravenţionale constatate și sancțiunile aplicate, defalcate pe acte normative, se prezintă astfel:
1. Legea. nr. 61/1991 privind ordinea şi liniştea publică: 181 de sancţiuni cu amendă în valoare de 32.650 lei şi 26 avertismente scrise;
2. Legea. nr. 12/1990 privind activităţi de comerţ ilicit: 145 de sancţiuni cu amendă în valoare de 80.350 lei şi 22 avertismente scrise;
3. Legea. nr. 24/2007 privind administrarea spaţiilor verzi: 13 sancţiuni cu amendă în valoare de 2350 lei şi 14 avertismente scrise;
4. Legea. nr. 54/2012 privind desfăşurarea activităţilor de picnic: 2 avertismente scrise;
5. Legea. nr. 92/2002 privind transportul public local: 2 sancţiuni cu amendă în valoare de 150 lei şi 3 avertismente scrise;
6. Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap: 31 sancţiuni cu amendă în valoare de 6200 lei şi 40 avertismente scrise;
7. O.U.G. nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice: 621 de sancţiuni cu amendă în valoare de 197.690 lei şi 101 avertismente scrise;
8. H.C.L. nr. 166/209 privind gospodărirea municipiului: 265 de sancţiuni cu amendă în valoare de 40.975 lei şi 435 avertismente scrise;
9. H.C.L. nr. 103/2008 privind utilizarea şi administrarea căilor publice: 17 de sancţiuni cu amendă în valoare de 3.900 lei şi 16 avertismente scrise;
10. H.C.L. nr. 57/2013 privind lucrările tehnico-utilitare şi de construcţii: 4 avertismente scrise;
11. H.C.L. nr. 52/2009 privind creşterea animalelor: 23 sancţiuni cu amendă în valoare de 3.650 lei şi 22 avertismente scrise;
12. H.C.L. nr.294/2009 privind accesul auto în zona centrală a municipiului: 45 de sancţiuni cu amendă în valoare de 8.900 lei şi 39 avertismente scrise;
13. H.C.L. nr. 273/2010 privind desfăşurarea activităţilor de comerţ în pieţe: 5 avertismente scrise;
14. Legea nr. 349/2002 privind prevenirea și combaterea efectelor consumului de tutun: 15 sancţiuni cu amendă în valoare de 1.900 lei şi 11 avertismente scrise.
În total în anul 2016 s-au aplicat un nr.de 1.216 de sancţiuni cu amendă în valoare de 378.715 lei şi 570 avertismente scrise.
Totodată, pe timpul îndeplinirii misiunilor s-au executat următoarele :
BUGETUL DE CHELTUIELI
În anul 2016 pentru funcţionarea instituţiei în condiţii de normalitate au fost efectuate cheltuieli totale de 1.718.040 lei, din care 1.645.710 lei pentru Secțiunea funcționare și 72.330 lei pentru Secţiunea dezvoltare.
Pe parcursul anului 2016 s-au executat următoarele achiziții principale:
– echiparea efectivelor, conform normelor prevăzute de HG nr. 1332/2010 – privind Regulamentul de organizare și funcționare a poliției locale
– staţii de emisie – recepţie Motorola TETRA portabile – 10 buc
– pistoale Glock 19 şi muniţia aferentă – 10 buc
– studiu de fezabilitate pentru sistemul de supraveghere video
COOPERAREA/COLABORAREA CU ALTE INSTITUȚII
În cadrul desfăşurării activităţilor specifice, Direcţia Poliţia Locală Mediaş a cooperat cu alte structuri, astfel:
– cooperarea cu structurile Poliţiei Municipiului Mediaş în cadrul misiunilor comune de asigurare şi menţinere a ordinii publice, prin executarea de patrule mixte pe timpul nopţii (22,00 / 06,00);
– cooperarea cu Detaşamentul de Jandarmi cu prilejul desfăşurării unor manifestări cultural – artistice şi sportive;
-preluarea prin dispeceratul Direcţiei Poliţia Locală a tuturor sesizarilor cetațenilor şi transmiterea acestora către serviciile sau direcţiile din cadrul autorităţii locale;
– cooperarea cu SC ECO SAL în acţiunile de depistare a celor care deversează gunoaie în alte locuri decât cele special amenajate şi a persoanelor juridice care nu au încheiate contracte de salubritate;
– cooperarea cu SC Piaţa Prim Com pentru asigurarea desfăşurării în condiţii legale şi civilizate, a faptelor de comerţ în piaţă;
– cooperarea permanentă cu SPE în acţiunile de ridicare a câinilor fără stăpân;
– cooperarea cu Gospodăria Comunală în acţiunile de asfaltare;
-cooperarea cu SC Meditur în acţiunile de prevenire a săvârşirii de fapte de natură contravenţională privind transportul public de călători.
De asemenea, am cooperat cu Serviciul de Telecomunicaţii Speciale Sibiu, în vederea asigurării unor comunicaţii radio fiabile, de pe teminalele Motorola Tetra de care dispunem.
Totodată, instituţia noastră a participat activ la activităţile organizate de către Direcţiile de specialitate ale Primăriei Municipiului Mediaş şi ale altor instituţii cu privire la persoanele cu dizabilităţi, cele fără adăpost şi copiii străzii.
În baza Planului local de măsuri pentru creșterea siguranței publice în unitățile de învățământ medieșene și în zonele adiacente acestora, elaborat la nivelul IGP Sibiu și al Instituției Prefectului – județul Sibiu, am acționat zilnic pentru prevenirea săvârșirii de fapte antisociale şi luarea măsurilor împotriva persoanelor cu comportament deviant care frecventează aceste zone, în special în zona Școlii Gimnaziale nr. 4 și a Școlii Gimnaziale cu clasele I – VIII – Șt. Bathori, școli care ne-au fost date în responsabilitate.
COMPARTIMENTUL DISPECERAT ŞI BAZA DE DATE
Desfăşurarea tuturor activităților operative la nivelul Compartimentului dispecerat şi baza de date au avut ca scop :
În prezent imaginile sunt urmărite pe 6 (şase) monitoare. Din locațiile în care sunt montate camerele video se captează imaginile de la 64 camere video, (40 analogice si 24 digitale) în timp real. Timpul de stocare al tuturor sistemelor de inregistrare video, fiind limitat software la max. 30 zile calendaristice.
Activitatea de supraveghere video de la nivelul Poliţiei Locale este autorizată de către Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.
În conformitate cu prevederile legale în vigoare şi potrivit competenţelor, în această perioadă, persoanele autorizate din cadrul Poliţiei Locale :
Ne exprimăm convingerea că prin măsurile pe care le-am adoptat în anul 2016, am reușit să limităm fenomenul infracțional și contravențional, cu influențe benefice asupra vieții și confortului cetățenilor din municipiul Mediaș.
Indicatorii de performanţă specifici muncii de poliţie evidenţiază faptul că, Direcţia Poliţia Locală Mediaş şi-a îndeplinit obiectivele stabilite şi a reuşit să contribuie la efortul comun al administraţiei publice locale şi al celorlalte instituţii publice, la asigurarea unui nivel de siguranţă corespunzător, în spaţiul public şi privat.